Hei. Olen elänyt hiljaiseloa. Matkani rybelsuksen kanssa päättyi marraskuussa. En saanut siitä lääkkeestä nyt minkäänlaista hyötyä. Vain närästyksen ja huonovointisuutta. Se täysinäinen olokin oli vain ohimenevä. Vaikka pääsin sinne 14mg asti ja söin sitä, ei ollut sitten enää sitäkään vaikutusta..olin pettynyt. Lääkäri epäili että olisiko sitten imeytymisongelmaa, ettei lääke imeytynyt mahalaukun kautta minuun, vaikka pidin paastot aina 6-10h ennen lääkkeen ottoa.
Jonkun kumman takia myös kuukautiseni jäivät pois rybelsuksen syönnin ajaksi, vai oliko se sattumaa?
Tarkoitukseni oli hakeutua leikkauspolulle lile leikkaukseen, mutta lääkäri ei sitä vielä minulle suonut.. nyt testiin tuli HYVIN KALLIS lääke. Ensimmäisen kynän hinta oli 293€/kk
Lääke nimeltä mounjaro. Kerroin lääkärille, että olen valmis kokeilemaan nyt tätä pistosmallista vaikka sitä pelkäänkin.
Tänään pistoskammoisena sitten pistin itseäni. Pelkäsin että se vähintäänkin nipistää, mutta en tuntenut edes että neula meni ihosta läpi! Kauhistuksena oli se että kun jenkkien kynästä painat vaan naps ja kuuluu toinen naps, kynä on valmis. Mutta suomen versiossa siinä rullataan pitkälle kynän päätä että saadaan edes yksi annos ladattua ja piti hitaasti painaa sitä manuaalisesti alaspäin. Se jännitti hyvin paljon että sattuuko se. Mutta ei sattunut. Sen jälkeen piti odottaa 5 sekuntia että piikin sai ottaa irti ihosta, ettei lääke valu pistos kohdasta pois.
Ensimmäiset tuntemukset oli jo parin minuutin päästä, tai en tiedä loinko ne omassa päässäni, että kroppa reagoi. Mutta vatsaan kipristi hiukan. Meni ohi kyllä puolessa tunnissa!
Nyt lääkkeen otosta on 3 tuntia ja ei oikein mitään tuntemuksia. Ehkä vähän mahassa sellainen hassu kuplivatunne, mutta ei paha. En osaa oikein kuvailla.
Nyt tosiaan kokeillaan tätä mounjaroa. Tätä pistetään kerran viikossa. Toivon että tämä auttaisi minua laskemaan suurta painoani alaspäin. Tähän aion panostaa todellakin ruokavalion kanssa, koska en halua että tämä vaikutus menee hukkaan. Rybelsuksesta en saanut siinäkään oikein apua. Lopetin ryben ja sain painoa itsekkeen vähän alas, mutta. Tietenkin ne on palaneet, kun joulukuussa 3 viikkoa herkutteli jokapäivä.. mutta silti paino on alhaisempi kun ryben aloituksessa.
Tämän pitäisi olla tehokkaampi kuin ozempic, koska tässä on kahta suolistohormonia jäljittelevää ainetta, kun ozempiciasa tai rybelsuksessa on vain yhtä. Samanlaiset haittavaikutus listat tuntui olevan tässäkin. Eli närästys, ilmavaivat, huono-olo. Sekä ne pelottavinmat eli haimatulehdus, munuaistulehdus, vakavat allergiset reaktiot. Toivon että säästyn näiltä kaikilta.
Painoni oli tänä aamuna 143,8kg
Eli nyt yritän päivittää tätä tiheämmin, jotta voin kertoa teille tästä enemmänkin, että onko tämä rahan arvoinen sijoitus.